Weekbrief 2 schooljaar 2019-2020

De eerste schoolweek is weer bijna achter de rug. We zijn goed gestart met elkaar. In de groepen wordt veel aandacht besteed aan de Gouden Weken, dit zijn de eerste weken van het schooljaar waar we veel bezig zijn om elkaar te leren kennen en werkafspraken te maken. Dit vormt de basis voor de rest van het schooljaar.

Informatieavond

Dinsdag 17 september staat er een informatieavond gepland voor alle ouders/ verzorgers. Tijdens deze informatieavond krijgt u te horen wat u en uw kind dit jaar te wachten staat. We zien u graag tijdens de informatieavond. De informatieavond voor de groepen 5 t/m 8 begint om 19.00 uur en de groepen 1 t/m 4 starten om 20.00 uur. Heeft u onlangs uw mailadres en of telefoonnummer gewijzigd en nog niet doorgegeven aan ons, dan kunt u dit aan de groepsleerkrachten doorgeven. Via het ouderportaal van ParnasSys ziet u welke gegevens er van u bij ons bekend zijn.

Gymspullen

Wilt u uw kinderen helpen herinneren om hun gymspullen weer mee te nemen? Alvast bedankt!

Korfbal

Beste dames/heren,

Wij willen graag nog meer schooljeugd enthousiast maken voor de korfbalsport in Ede.

Al vanaf 3 jaar kan een kind het plezier van korfbal ervaren door samen te leren spelen en hierin te groeien. Daarom hebben wij al een aantal jaar de Kangoeroegroep binnen onze vereniging, speciaal voor kinderen van 3 tot 6 jaar, om sociaal en sportief bezig te zijn met vooral veel balspelletjes. Graag willen wij de jongere jeugd hiermee kennis laten maken tijdens een clinic op 14 september as.

Ook voor de jeugd vanaf 6 jaar is korfbal een dynamische sport en ook de enige waarbij jongens en meisjes in één team spelen. Daarom organiseren wij voor de basisschool jeugd een leuke sportmiddag op woensdag 18 september as. Leerlingen maken dan op een laagdrempelige en speelse manier kennis met het spel. Bewegen en goed leren samenspelen is belangrijk voor een kind; aspecten die beide onmisbaar zijn bij korfbal. Succesbeleving en plezier staat hierin voorop!

Met vriendelijke groeten, Korfbalvereniging ckv Reehorst’45

Mede namens het team nog een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl

vrijdag 6 september Luiscontrole
dinsdag 17 september Informatiebijeenkomst, uitleg over het schooljaar
woensdag 25 september Start kinderpostzegels
woensdag 2 oktober Start kinderboekenweek en einde kinderpostzegels
dinsdag 8 oktober Inloopmoment groep 1-8 van 8.20-8.45 uur. Welkom in alle groepen.
woensdag 9 oktober Dag van de leraar en boekenavond
donderdag 17 oktober Showtime voor alle leerlingen en klassenouders
maandag 21 oktober t/m vrijdag 25 oktober Herfstvakantie, let op maandag 28 oktober zijn de leerlingen ook vrij i.v.m. een studiedag van het team