Weekbrief 8 schooljaar 2019-2020

Bezoek Hoge Veluwe

Dinsdag 12 november gaan groep 4 t/m 8 met de bus naar de Hoge Veluwe. De leerlingen uit deze groepen worden op de normale tijd op school verwacht en zullen om 15.00 uur weer uit zijn. De bus zal rond 9.30 uur vanaf school vertrekken voor een combinatiebezoek: Kröller Müller, Nationaal Park (witte fietsen) en Museonder. Om 14.15 rijdt de bus weer terug naar school. In de klas zal er ter voorbereiding op dit bezoek gewerkt worden met een lespakket: filosoferen met schilderijen.

Juf Cunera 40 jaar in dienst bij de ESV

Vandaag hebben we juf Cunera met de hele school in het zonnetje gezet. En niet zonder reden; juf Cunera was afgelopen augustus namelijk 40 jaar in dienst bij onze school! Meester Martin gaf een leuke toespraak, net als juf Cun. Na meerdere keren applaus werden de feestelijkheden afgesloten met een mooie bloementaart als cadeau.

Ouder/kindgesprekken

In de week van 4 november staan er ouder/kindgesprekken gepland waarin het welbevinden van uw kind centraal staat. De inschrijvingen voor de oudergesprekken (groep 1-3) en ouderkind-gesprekken (groep 4-8) gaan open op woensdag 16 oktober om 17.00 uur voor de ouders met meerdere kinderen op school. Op donderdag 17 oktober om 17.00 uur voor de andere ouders.

U krijgt bij het uitsturen van de inschrijvingen een push-notificatie (indien u dit aan heeft staan) dat er een nieuw agenda-item in Parro staat. Wanneer u het agenda-item met de gespreksplanner opent, kunt u per kind uit de beschikbare tijdstippen kiezen. Wij verzoeken om 15 minuten tussen 2 gesprekken te houden met broertjes en zussen. Bijvoorbeeld 19.00 uur het eerste gesprek en dan het volgende gesprek om 19.30 uur te plannen, zo zit er 15 minuten tussen de gesprekken.

Als een ouder zich heeft ingeschreven, krijgt de andere ouder direct in beeld wanneer het gesprek plaats zal vinden. Het kan zijn dat de leerkracht u al heeft ingedeeld. Mocht u echter op dat moment verhinderd zijn, neem dan contact op met de desbetreffende leerkracht. Dit kan via de Parro app of u kunt binnenwandelen bij de desbetreffende leerkracht om een nieuwe afspraak te maken.

Boekenavond

Wat hebben we een fantastische boekenavond achter de rug! Elke klas zag er als vanouds prachtig uit en wat leuk dat u met zoveel bent komen kijken!

Opschoondag groep 7 en 8

We kregen bij aankomst water, een sapje, koekjes en een appel. Daarna mochten we in tweetallen kiezen: een kniptang voor dunne takjes of een zaag voor bomen. De moeder van Kyra en ik kozen een zaag. Groep 7 kreeg een prijs, omdat ze de eerste dikke boom omgezaagd hadden. Uit dit hout wordt een midwinterhoorn gemaakt, die ze volgend jaar krijgen. We hebben roofvogels gezien: een kleintje, een zeearend en een grote oehoe. Een paar kinderen mochten de vogel op hun arm houden:

Er was ook nog uitleg over de schapen en de brandweer vertelde over wat zij moesten doen als er een heide- of bosbrand was.

Het was een erg leuke dag!

Abigail groep 8

Week van de pleegzorg

Op 5 november is er een informatieavond in het gemeentehuis van Ede over pleegouderschap. Nieuwsgierig? Zie hier de flyer.

Mede namens het team nog een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl

donderdag 17 oktober Showtime 14.00 uur
maandag 21 oktober t/m maandag 28 oktober Herfstvakantie; let op: maandag 28 oktober heeft het personeel een studiedag, de leerlingen zijn vrij.
vrijdag 1 november Luiscontrole
maandag 4 t/m vrijdag 8 november Ouderkindgesprekken
dinsdag 12 november Bezoek Hoge Veluwe groep 4 t/m 8
woensdag 20 november Surpriseavond, Internationale dag van de rechten van het kind