Weekbrief 13 schooljaar 2019-2020

Kleuters en groep 3 naar het pietenhuis!

Vorige week woensdag was het dan zover: het bezoek aan het Pietenhuis!!

Wat was het leuk: We hebben de Sint allerlei vragen mogen stellen, we zijn in Sint zijn slaapkamer geweest (ook gelijk even zijn bed getest), we hebben een speculaasje versierd en zelfs een cadeautje gekregen! We mochten ons uitleven in de danszaal en hier werden we omgetoverd tot pepernoten, Pieten en Sint. Kortom, een geslaagde ochtend!

Vanmorgen was het donker in de school en stonden te leerlingen te trappelen van ongeduld. Vannacht is de ESV bezocht door Pieten en zij hebben wat lekkers achtergelaten voor de leerlingen.

Hoog bezoek

Nog een weekje en dan zal Sinterklaas samen met zijn Pieten de ESV weer bezoeken. U komt toch ook meezingen op het plein deze ochtend. Let u er wel op dat de parkeerplekken mogelijk worden afgezet i.v.m. het ontvangen van ons hoge bezoek. Alle leerlingen zijn deze dag om 12.30 uur uit.

Kerstdiner

Vanaf woensdag 11 december zal er bij elke klas een lijst hangen met de gerechten voor het kerstdiner. U kunt vanaf dan aangeven wat u wilt gaan maken voor deze avond. De gerechten zullen door de kinderen samen met de leerkracht bedacht worden zodat er voor iedereen wat lekkers is! Wilt u letten op de aantallen die er bijgeschreven zijn, zo hebben we niet veel te veel! Alvast bedankt!

Bericht vanuit de leerlingenraad

Woensdag was de eerste vergadering van onze leerlingenraad. We hebben aan elkaar verteld waarom we het (weer) leuk vinden om dit te doen en waar we het over willen hebben dit jaar. Ook hebben we wat handige afspraken gemaakt. De kinderen mochten alvast meekijken met de plannen, materialen en kleuren voor de nieuwe schoolinrichting. Er werd enthousiast commentaar geleverd! Onze volgende vergadering is op 15 januari.

Ouderbijdrage schooljaar 2019-2020

Vanaf vandaag kunt u een mail verwachten m.b.t. het betalen van de ouderbijdrage van dit schooljaar. U krijgt een uitnodiging via WIS collect waarin een link is vermeld. Meer informatie over de ouderbijdrage is terug te vinden in de schoolgids op onze website. De brief die in de mail staat vermeld is ondertekend door de penningmeester van onze schoolvereniging Hilgard van Alphen. Voor vragen kunt u terecht bij Martin Roes via directie@esvede.nl of loop gerust even bij hem binnen.

Mede namens het team nog een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl

donderdag 5 december Sinterklaas (leerlingen zijn vanaf 12.30 vrij)
vrijdag 6 december studiedag (leerlingen zijn vrij)