Weekbrief 14 schooljaar 2019-2020

Sinterklaas op bezoek bij de ESV

Vanmorgen mochten we rond 8.30 uur Sinterklaas en zijn Pieten muzikaal onthalen op het schoolplein. We zijn blij dat zij ook weer dit jaar ruimte hebben gemaakt om ons met een bezoek te vereren. Om 12.30 uur hebben we met elkaar ons hoge bezoek uitgezwaaid. Tijdens het bezoek zijn de ouders van de ouderraad bezig geweest met het klaarzetten van de kerstbomen voor de komende weken. Sinterklaas kon zich niet inhouden hier iets over te zeggen. We willen alle ouders en betrokkenen bedanken die er voor hebben gezorgd om van deze dag een feestje te maken.

Groep 2 naar Sint Barbara.

De bewoners van Sint Barbara kregen dinsdag hoog bezoek van jawel… 33 groep 2 kinderen van de ESV! We hebben als eerst sinterklaasliedjes gezongen! De kinderen hebben mooi gezongen en de bewoners zongen gezellig mee. Wat deden ze allemaal goed hun best! Vervolgens gingen de kinderen samen met de bewoners een mooie kleurplaat inkleuren. Erg leuk om te zien welke gesprekken hier ontstonden en hoe de bewoners, maar ook de kinderen, aan het genieten waren! Het was een gezellige middag voor jong en oud.

Open lesweek voor groep 3,4 en 5 in de gymzaal

Bent u altijd al benieuwd geweest waar uw zoon/dochter gymt en wat ze tijdens de gym allemaal doen? Op maandag 13 januari 2020 is er een moment om als ouder mee te doen tijdens de gymles! Juf Minke zal de gymlessen zo aanbieden dat u als ouder met uw kind mee kan sporten en zij zal u samen met stagiair Anika meenemen in de wekelijkse structuur van de gymlessen. Dus houd deze dag alvast vrij en zet de open lesweek in uw agenda.

Vanaf volgende week dinsdag (10 december) komt er per klas een invullijst te hangen en daar kunt u zich op aanmelden. ( Per kind kan slechts één ouder/verzorger aansluiten.)

Schaatsen Friends on Ice

Op donderdag 16 januari gaan we met groep 5 t/m 8 schaatsen op de schaatsbaan van Stichting Friends on Ice. Er worden schaatsen gehuurd voor de kinderen die geen eigen schaatsen hebben. Heb je zelf schaatsen (ijshockeyschaatsen) of kun je ze lenen van iemand uit je omgeving, neem ze dan mee! Belangrijk is om deze dag handschoenen mee te nemen (deze zijn verplicht op de schaatsbaan) en ook een muts wordt aanbevolen.

Mede namens het team nog een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl

vrijdag 6 december studiedag (leerlingen zijn vrij)
maandag 9 december Kerstknutselochtend en kerstknutselmiddag