Weekbrief 16 schooljaar 2019-2020

Kerstfeest ESV

Gisteravond hebben we met elkaar genoten van een mooi georganiseerde kerstviering voor alle leerlingen en ouders van de ESV. ’s Morgens heeft een groep van ongeveer 25 leerlingen uit de  bovenbouw kerstliedjes gezonden onder begeleiding van juf Carla en juf Paula bij onze buren, de bewoners van St. Barbara. Liselotte uit groep 7 heeft een paar zelf geschreven gedichten voorgedragen tijdens de bijeenkomst in St. Barbara. Hieronder een mooi gedicht van Liselotte over kerst.

Kerst is de mooiste tijd van het jaar

Gezellig met z’n allen bij elkaar

Kerst is niet zomaar een feest

Het is een bepaalde wens

Gedachte een warmtevol feest

Kerst is voor iedereen

Niemand in de kou alleen

Kerst is vreugde en geluk

Geen tijd voor vervelende dingen

Het is tijd voor de kerstboom en gezellig kerstliedjes te gaan zingen

De lichtjes aan, een mooie tijd breekt aan

Voor iedereen die ongelukkig is steken we een kaarsje aan

Schoolfoto’s

Vandaag heeft uw kind een kaartje meegekregen van de schoolfotograaf waarop een inlogode staat vermeld om foto’s te kunnen bestellen. Bent u ook benieuwd hoe de foto’s zijn geworden, kijk dan snel op de site van de nieuwe schoolfotograaf.  www.nieuweschoolfoto.nl/inloggen  Bestelt u de foto’s voor 30 december, dan is het verzenden gratis. Broer/ zus en of familiefoto’s worden aan één van de gezinsleden meegegeven. Mocht u problemen hebben met inloggen dan mag u contact opnemen via directie@esvede.nl

Staking

De vakbonden hebben leerkrachten/ directieleden opgeroepen om eind januari te gaan staken. U krijgt hierover z.s.m. bericht, zodat u weet waar u en uw kinderen aan toe zijn.

Mede namens het team fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst! Alle leerlingen zijn vrijdag 20 december om 12.00 uur vrij en we hopen iedereen maandag 6 januari weer op school te mogen ontvangen.

Martin Roes

directie@esvede.nl

vrijdag 20 december t/m zondag 5 januari Kerstvakantie (leerlingen zijn vrijdag 20 december vanaf 12.00 uur vrij)
vrijdag 10 januari Luiscontrole
maandag 13 januari t/m vrijdag 31 januari LVS toetsen midden groep 3-8
dinsdag 4 februari Inloopmoment groep 1-8
woensdag 5 februari studiedag (leerlingen zijn vrij)
vrijdag 7 februari Uitdelen rapporten
vanaf maandag 10 februari Ouder(kind)gespreksavonden groep 1-8
donderdag 20 februari Showtime open podium
vrijdag 21 februari t/m zondag 1 maart Voorjaarsvakantie

Feest in centrum Ede: 21 december 14:00-19:00.

Nieuwsgierig? Klik hier voor de flyer.