Weekbrief 18 schooljaar 2019-2020

Letterfeest groep 3

Donderdagmiddag 6 februari heeft groep 3 het Letterfeest. De ouders zijn voor deze middag uitgenodigd vanaf 14:40 uur om dit feest met hen mee te vieren. Een officiële uitnodiging volgt nog.

Schoonmaken kleutergroepen

Afgelopen weekend is er weer door veel ouders geholpen bij het schoonmaken van de leermiddelen uit de kleutergroepen die deze keer mee naar huis zijn gegeven. Onze vaste schoonmaakster heeft de groepen extra schoon kunnen maken. We zijn blij met alle hulp en het resultaat. Eind van dit schooljaar staat er nog een schoonmaakmoment gepland en is alle hulp weer van harte welkom.

Verlof Annike

Afgelopen woensdag is Annike Ruijsch onze administatief medewerker en onderwijsassistent op de woensdag met zwangerschapsverlof gegaan. We wensen Annike een fijne en ontspannen tijd toe. De taken van Annike worden tijdelijk overgenomen door Diana Cormio (ondersteuning leerlingen) van de BSO en door Martin Roes (administratie).

Gymles

Deze week was het mogelijk om de gymles van uw kind bij te wonen. In een vorige weekbrief heeft u informatie van onze vakleerkracht gym kunnen lezen. Leuk om te zien dat er veel ouders mee hebben gedaan met de gymles. Doet u de volgende keer ook mee. Van de ouders die mee zijn geweest kregen we veel positieve reacties.

Staking 30 januari

Voor donderdag 30 en vrijdag 31 januari 2020 hebben de vakbonden een onderwijsstaking afgekondigd. Iedere werknemer in Nederland heeft op basis van het stakingsrecht het recht om het werk neer te leggen. Meestal protesteren werknemers dan tegen hun werkgever. De staking 30 en 31 januari is geen staking op de werkgever gericht, maar een politieke staking om er zo voor te zorgen dat er structureel geld vrijgemaakt wordt voor het onderwijs en hierdoor het onderwijs aantrekkelijk blijft voor toekomstige leerkrachten. Verder eisen de vakbonden voldoende collega’s en minder werkdruk. Bij de vorige stakingsoproep hebben we als team gekozen het vaste lesprogramma die dag niet uit te voeren, maar de leerlingen met gezelschapsspellen in de groep te vermaken. Iets wat in de toekomst vaker voor kan komen als er geen invallers beschikbaar zijn.

Vanuit de ESV maken de volgende collega’s gebruik van hun stakingsrecht op donderdag 30 januari: juf Betty, juf Krista, juf Carla, juf Cunera en meester Robert. U kunt de actie als ouder ook steunen via de ouderpetitie op de website van oudersvannu.nl  Bij andere scholen in de gemeente Ede worden de leerlingen uit de groep van de leerkrachten die op de stakingsdag werken naar huis gestuurd. Wij hebben gekeken of het mogelijk is met de teamleden die deze dag werken de leerlingen te kunnen lesgeven. Hieronder vindt u de wijzigingen voor donderdag 30 januari. Alle leerlingen worden deze dag dus op school verwacht.

• groep Olifanten wordt verdeeld over de Giraffen en Stokstaartjes
  • groep 6 en 7 krijgt les van meester Sander en een aangepast muziekrooster
  • groep 4 krijgt les van meester Jaël
  • groep 8 krijgt les van juf Veronica

Heeft u vragen over bovenstaande informatie, kom dan even bij mij langs.

Mede namens het team nog een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl

maandag 13 januari t/m vrijdag 31 januari LVS toetsen midden groep 3-8
woensdag 22 januari vergadering leerlingenraad