Weekbrief 33: schooljaar 2019-2020

Kamp groep 8

Onze 8ste groepers en vier collega’s zijn gisteren aangekomen op Vlieland om met elkaar te genieten van een onvergetelijk schoolkamp. Aanstaande zondagmiddag worden ze weer op school verwacht.

Halen en brengen

Inmiddels zijn we al weer vier weken met alle leerlingen tegelijkertijd op school. Binnen de groepen gaat het normale leven zoveel mogelijk weer door. Wel vonden er in de afgelopen weken in verschillende groepen opnieuw groepsvormingsprocessen plaats. Er is om die reden, naast instructie en diagnostiek, veel aandacht geweest voor de sociale en emotionele ontwikkeling van de leerlingen. We hanteren nog steeds de maatregelen vanuit het protocol. Met de verruiming van de maatregelen vanuit de overheid is het nu niet meer nodig om de afstand tussen leerkrachten en de leerlingen zoveel mogelijk aan te houden. Wel blijft de regel van kracht om tussen volwassenen
anderhalve meter aan te houden.

Het contact met jullie als ouders loopt wel echt anders dan we gewend zijn. Het voelt op sommige momenten wel wat afstandelijk door de genomen maatregelen. Voel je vrij om ons aan te schieten bij het hek of een mailtje te sturen wanneer je graag even contact hebt. We zijn blij dat we jullie in ieder geval bij de oudergesprekken in school mogen ontvangen.

Vlak voor de heropening van de school hebben we een aantal maatregelen getroffen om het halen en brengen van de kinderen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Bedankt voor jullie medewerking hierin. Zeker in het begin zagen we dat dit goed werkte. We willen jullie ook voor de komende weken (voor en na de zomervakantie) oproepen om bij het halen en brengen van jullie kinderen onderling afstand te houden. Daarmee dragen we samen ons steentje bij in het voorkomen van nieuwe uitbraken. Wij zullen van onze kant ervoor zorgen dat de hekken op tijd open gaan zodat jullie kunnen wachten op de afgesproken plekken op het plein. De gekleurde vlaggetjes worden binnenkort weggehaald aangezien we er vanuit gaan dat iedere ouder van groep 1 t/m 5 weet waar hij zijn of haar kinderen mag halen.

Mede namens het team nog een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl

zondag 5 juli groep 8 komt terug van kamp
maandag 6 juli bestuursvergadering ESV 19.45 uur
vrijdag 17 juli laatste schooldag, alle leerlingen hebben om 12.00 uur vakantie t/m zondag 30 augustus
Showtime voor groep 1-7 en alle ouders bij mooi weer op het plein om 11.30 u

GRATIS ACTIVITEITEN BIJ MHC EDE DEZE ZOMER

In de bijlage vindt u de gratis activiteiten welke MHC Ede deze zomer organiseert. Deze activiteiten zijn niet alleen voor leden, maar ook voor mensen die wel eens kennis willen maken met hockey! Er zijn activiteiten voor alle leeftijden; voor uw kinderen maar ook voor u? Klik hieronder voor de desbetreffende flyers.

Vriendendag 4-12 jaar.

Zomerhockey 12-18 jaar.