Weekbrief 35: schooljaar 2019-2020

Showtime

Nog twee dagen en dan kan iedereen gaan genieten van de zomervakantie. Aanstaande vrijdag zal met mooi weer de Showtime om 11.30 uur beginnen op het basketbalplein. Om ongeveer 11.20 uur zal het hek open gaan en mogen de ouders/ verzorgers het plein opkomen. Hierbij dient iedereen wel 1,5 meter afstand van elkaar te houden en plaats te nemen achter de gele stippen op het plein. Heeft u last van (milde) gezondheidsklachten dan mag u helaas niet het schoolplein opkomen. De leerlingen van groep 1 t/m 7 zitten met de eigen groep bij elkaar op de stoeptegels. Na afloop van de Showtime gaan alle leerlingen terug naar de eigen groep en lopen de ouders/ verzorgers naar de afgesproken plekken om hun kind(eren) op te halen. Per gezin mogen er maximaal twee personen komen kijken bij de Showtime. De klassenouders zullen zoals gebruikelijk foto’s maken en deze delen met de groep. Het is dus niet nodig om zelf foto’s te maken, zodat iedereen kan genieten van de leerlingen.

Uitglijden kleuters

Onze 2e groepers gaan om 12.00 uur ‘uitglijden.’  Dit zal gebeuren op het toegangspad van de kleuters. We kunnen dit alleen organiseren als iedereen zich aan de volgende afspraken houdt:

• ouders/ verzorgers wachten met 1,5 meter afstand van elkaar aan beide zijden van het toegangspad , het pad zelf blijft vrij om na het glijden het plein te kunnen verlaten
  • eerst zijn de Olifanten aan de beurt en vervolgens komen de Stokstaartjes en de Giraffen
  • zodra uw kind aan de beurt is (dit geven we aan) mag u als ouder/ verzorger naar voren komen en plaatsnemen op de aangewezen plek om foto’s te maken van uw eigen kind. Wij maken als school geen foto’s tijdens het uitglijden.

Zomervakantie in de gemeente Ede

De gemeente organiseert verschillende activiteiten deze zomer. Nieuwsgierig? Klik dan hier voor de flyer.

Vakantierooster schooljaar 2020-2021

De studiemomenten van het team zijn inmiddels ook bekend en onderaan het vakantierooster gevoegd. Als het goed is kan iedereen deze data ook terugvinden in het ouderportaal van Parnassys.

Herfstvakantie: van 19 oktober tot 25 oktober

Kerstvakantie: van 18 december tot 3 januari

Voorjaarsvakantie: van 19 februari tot 28 februari

Paasvakantie: van 2 april tot 5 april

Meivakantie: van 24 april tot 9 mei

Hemelvaartvakantie : van 13 mei tot 14 mei

Pinkstervakantie: 24 mei

Zomervakantie: van 16 juli tot 29 augustus

Vrije dagen/Studiedagen: 26 oktober, 3 februari, 10 maart, 22 juni

Regels m.b.t. corona

Aan het eind van de zomervakantie krijgt u van ons te horen welke regels er voor u en uw kind gelden in het nieuwe schooljaar m.b.t. hygiene, halen en of brengen leerlingen ed. Ook verwachten we tegen die tijd meer te kunnen vertellen hoe we om mogen gaan met ouders in de school, oudergesprekken, informatieavonden, schoolreisjes ed. Maar eerst genieten van de vakantie met z’n allen.

Mede namens het team een heel fijne zomervakantie gewenst en blijf gezond.

Martin Roes

directie@esvede.nl