Weekbrief 6: schooljaar 2020-2021

Opening kinderboekenweek

Woensdagochtend hebben we met de hele school de kinderboekenweek geopend! Onder een kleed ontdekten we de eieren van een dinosaurus en juf Christa las een mooi en spannend prentenboek over dinosaurussen voor. Daarna keken we nog naar het liedje gemaakt door ‘Kinderen voor Kinderen’ speciaal voor deze kinderboekenweek. We wensen alle leerlingen veel plezier toe in de kinderboekenweek!

Week van de pleegzorg

28 oktober t/m 4 november is het de week van de pleegzorg. Er is dan een digitale informatieavond georganiseerd door de gemeente. Meer weten? Klik dan hier voor de link naar de flyer.

Parro App

Er is afgesproken dat we informatie over de groep van uw kind via de Parro App met jullie delen. Nog niet alle ouders hebben hun account geactiveerd waardoor er kostbare informatie verloren gaat en dus niet aankomt. Wilt u controleren of u al Parro berichten heeft ontvangen via de App. Zo niet, neem dan even contact op met de groepsleerkracht van uw kind(eren). Mogelijk moet er vanuit onze kant nog iets worden geactiveerd. Wilt u ook aangeven net als voorgaande jaren of wij gebruik mogen maken van beeldmateriaal van uw kind voor schooldoeleinden. Kijk even bij de privacy voorkeuren in de app. Als u niets invult gaan we ervan uit dat u akkoord bent dat wij gebruik maken van beeldmateriaal voor schooldoeleinden.

Coronamaatregelen

De aangescherpte landelijke coronamaatregelen van afgelopen week zorgen niet voor veel veranderingen bij ons op school. Wel verzoeken we iedereen zich aan de afgesproken regels te houden m.b.t. halen en brengen van leerlingen. Ouders van groep 1 t/m 4 wachten op de afgesproken plekken op het plein. Ouders van groep 5 wachten op de stoep bij het groene hek. Leerlingen van groep 6 t/m 8 gaan zoveel mogelijk zelfstandig naar school en naar huis. Wilt u bij op het ophalen van uw kind wel 1,5 meter afstand houden en zodra uw gezin compleet is het schoolterrein z.s.m. verlaten

Parkeeroverlast

Afgelopen week heb ik contact gehad met verschillende buurtbewoners die last hebben van parkeergedrag van ouders van onze school. Een vriendelijk verzoek om zoveel mogelijk met de fiets of lopend naar school te komen en de auto thuis te laten. Komt u wel met de auto, dan graag rekening houden met het volgende: geen auto’s parkeren aan de kant van het schoolplein. De weg wordt hierdoor te smal om met fiets en auto te passeren als er een tegenligger komt. Leerlingen worden hierdoor afgesneden en er ontstaan echt gevaarlijke situaties. Wacht u met uw auto aan de Larixlaan of Noordelijke Spoorstraat, zet dan uw auto niet voor inritten van buurtbewoners of op de hoek van de straat. Een goed alternatief is om uw auto bij Ons Huis/ De Taborkerk te parkeren aan de overkant van de spoorwegovergang aan het eind van de Zuidelijke Spoorstraat. U hoeft dan maar 300 meter te lopen.

Mede namens het team nog een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl

maandag 5 oktober Dag van de leraar
dinsdag 6 oktober Schoolfotograaf