Weekbrief 8: schooljaar 2020-2021

Woensdag = waterdag

Op 23 september jl. hebben we met alle groepen meegedaan met de Nationale Kraanwaterdag (zie weekbrief 4). Het drinken van water willen wij een vaste plaats geven in de week: elke woensdag wordt onze waterdag. Dan nemen de leerlingen een bidon, beker of flesje met water mee voor in de pauze. Ook het team drinkt op woensdag water, i.p.v. zoete (zuivel)drankjes. Wij starten hier na de herfstvakantie mee.

Beslisboom thuisblijven of naar school

Op de website van school is de beslisboom (versie 14 oktober) te vinden die we gebruiken om te kijken of leerlingen wel of niet naar school mogen met gezondheidsklachten. Beslisboom kind 0 jaar tm groep 8 .pdf

Regels gymles

Hieronder leest u een aantal regels/opmerkingen die belangrijk zijn voor tijdens de gymles. Let hier dus op als uw kind uit groep 3 t/m 8 les krijgt van juf Minke.

• Geen sieraden dragen tijdens de gymles (knopjes mag maar geen ringetjes of oorbellen met hangertjes).
  • Heb je lang haar dan moeten de haren vast.
  • Een aantal kinderen heeft nog geen goede schoenen (in de zomervakantie zijn de voeten gegroeid en daarom zijn de gymschoenen nu te klein en dragen die kinderen nu geen schoenen tijdens de les).

Het bestuur van de ESV zoekt algemeen leden

Beste ouders, beste leden,

Het “zijn” van een vereniging doen we met elkaar en daarvoor zijn we allemaal verantwoordelijk. Het biedt kansen om te worden betrokken bij de richting en koers van de ESV. Zonder actieve deelname van ouders is dit echter niet mogelijk.

Wij zijn op zoek naar jou!
Het bestuur bestaat uit een club enthousiaste ouders die zich met passie inzet voor onze prachtige school! In verband met het verlopen van zittingstermijnen zijn we op zoek naar  meerdere bestuursleden. In ieder geval voor de portefeuille penningmeester en voor de  portefeuille met onderwijskundige zaken.

Het bestuur bepaalt het beleid van de school in samenspraak met de directie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan financieel beleid, personeelsbeleid, inrichting terrein en gebouw, onderwijskundige zaken, kwaliteit en veiligheid en marketing. Als bestuurslid zet je een deel van je vrije tijd hiervoor in. Dit is een mooie, uitdagende, leerzame, inspirerende en verantwoordelijke taak. Er wordt maandelijks vergaderd. De verdeling van de portefeuilles onder de bestuursleden wordt altijd aan het begin van het nieuwe schooljaar afgestemd op ieders interesses, capaciteiten en voorkeuren.

Interesse?
Heb je interesse, dan ben je van harte welkom voor een kennismakingsgesprek. Neem voor meer informatie contact op met één van de bestuursleden of mail naar bestuur@esvede.nl

Hartelijke groet namens het bestuur,

Marjolein Slings, secretaris bestuur ESV Ede

Ventilatiesysteem

In verband met ons nieuwe ventilatiesysteem hoeven de ramen niet meer open om ons gebouw van schone lucht te voorzien. Het meenemen van warme kleren door de leerlingen is dus niet nodig. In een van de eerste weekbrieven van dit jaar hebben we aangegeven dat we bij warme dagen regelmatig de ramen openzetten en is er verwarring ontstaan over het ventileren van de ruimtes.

Nieuws vanuit de leerlingenraad

De leerlingenraad is gevormd en bestaat uit Stijn (groep 5), Femke (groep 5), Suus (groep 6), Quinten (groep 6), Esma (groep 7), Maarten (groep 7), Lynn (groep 8) en Quintus (groep 8). Ze zijn al op de foto geweest en afgelopen dinsdag hebben ze elkaar al kort even gesproken. Na de vakantie zal de planning verschijnen. We wensen de leerlingenraad veel plezier en succes toe dit jaar!

Ter herinnering: week van de pleegzorg 28 oktober

28 oktober t/m 4 november is het de week van de pleegzorg. Er is dan een digitale informatieavond georganiseerd door de gemeente. Meer weten? Klik dan hier voor de link naar de flyer.

Mede namens het team een fijne herfstvakantie gewenst en blijf gezond.

Martin Roes

directie@esvede.nl

zaterdag 16 oktober t/m zondag 25 oktober Herfstvakantie, alle leerlingen zijn vrij
maandag 26 oktober Studiedag team,  alle leerlingen zijn vrij