Weekbrief 9: schooljaar 2020-2021

Coronamaatregelen

Twee weken geleden zijn de coronamaatregelen in Nederland aangescherpt. Het basisonderwijs heeft op dit moment gelukkig geen last van de aangescherpte maatregelen en kan doorgaan met fysiek lesgeven zoals we zijn gestart na de zomervakantie. Als team hebben we plannen gemaakt hoe om te gaan als de maatregelen worden aangescherpt en hoe om te gaan als er leerlingen of collega’s thuis moeten blijven omdat er bijvoorbeeld familieleden gezondheidsklachten hebben. Op onze website staat de beslisboom die wij hanteren om te kijken of leerlingen wel of niet naar school mogen.

De leerlingen van groep 2 worden met ingang van deze week op dinsdagmiddag weer samengevoegd net als voorgaande jaren. Juf Hanneke geeft de leerlingen ’s middags les. Deze middag gebruiken we om te werken aan groepsvorming en leerstof die de leerlingen voorbereid op de stap naar de volgende groep.

Gratis EHBO les voor kinderen door het Rode Kruis

Ben jij een echte EHBO-held of wil je dat graag worden? Meld je dan aan voor cursus jeugd EHBO bij het Rode Kruis in Ede. Op vrijdag 6 november starten wij weer een nieuwe cursus in ons gebouw aan de Klinkenbergerweg 30c in Ede. De cursus duurt van 19.00 tot 21.00 uur en in de pauze krijg je wat te drinken. In de schoolvakantie is er geen les. Je leert wat je moet doen bij kleine ongelukken in en om het huis en hoe je 112 moet bellen. Lekker actief aan de slag onder begeleiding van de vrijwilligers van het Rode Kruis, en zo samen leren hoe je veilig iemand kunt
helpen. Zo weet je na deze cursus wat je moet doen bij een bloedneus, brandwond,kneuzing en nog veel meer. Na afloop krijg je een echt certificaat! De cursus is geschikt voor kinderen tussen de 11 en 16 jaar. Voor de deelnemers zijn aan deze lessen geen kosten verbonden. Naast de Corona maatregelen die de Overheid heeft afgekondigd, hanteert het Rode Kruis ook nog aanvullende richtlijnen. Je volgt de lessen bij ons dus superveilig! Aanmelden kan door een mailtje te sturen naar jeugd@rodekruisede.nl of bel 06-51561521.

Mede namens het team een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl