Weekbrief 10: schooljaar 2020-2021

Corona update

Tijdens de persconferentie van dinsdag 3 november is medegedeeld dat er extra maatregelen komen met ingang van vanavond. Voor het basisonderwijs verandert er niets ten opzichte van de afgelopen weken. Dat is fijn voor alle leerlingen en teamleden, het lesgeven op school gaat gelukkig door. Wel willen we alle ouders/ verzorgers verzoeken om voldoende afstand te houden van elkaar op het schoolplein en de leerlingen de ruimte geven om te passeren. Zo dragen we allemaal ons steentje bij om het coronavirus onder controle te houden.

Vanaf morgen mogen de ouders van groep 5 op hun kind(eren) wachten op het schoolplein, dus niet meer op het trottoir. Graag verspreiden aan de kant van de kubussen en voldoende afstand houden tot elkaar natuurlijk. We verwachten dat het zo makkelijker wordt om de school te verlaten voor ouders en leerlingen.  Denkt u er ook aan om geen auto’s te parkeren aan de kant van het groene hek. Is er geen plek meer, parkeer dan uw auto bij het kerkgebouw aan de overkant van het spoor.

Aanstaande maandag begint het Sinterklaasjournaal en wordt iedereen weer opgewarmd voor het bezoek van Sinterklaas aan Nederland. Fijn om te horen dat de goede man ook dit jaar op bezoek komt bij de ESV op vrijdag 4 december. De voorbereiding voor deze dag zal dit jaar niet door ouders worden georganiseerd, maar regelt het team samen met de leerlingen. Meer informatie over Sinterklaas op bezoek bij de ESV volgt in een volgende weekbrief.

NATUUR’lijk ontdekken door Natuurcentrum Veluwe

Natuurcentrum Veluwe organiseert meerdere dagen dat kinderen in de basisschoolleeftijd mee kunnen doen aan ‘NATUUR’lijk ontdekken. Nieuwsgierig? Klik hier voor de link naar de flyer.

Mede namens het team een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl