Weekbrief 11: schooljaar 2020-2021

Vertraging schoolfoto’s

Ook de schoolfotograaf heeft last van de gevolgen die corona met zich meebrengt, dit heeft gezorgd voor de nodige vertraging. Het ziet er naar uit dat we de schoolfoto’s zeer binnenkort gaan ontvangen. Mochten de schoolfoto’s binnen zijn, dan laten we dat natuurlijk meteen weten.

Week tegen kindermishandeling (16 t/m 22 november)

Voor de nieuwsbrief over de week tegen kindermishandeling, klikt u hier.

Oproep

We zijn op zoek naar ouders/verzorgers die bij hoge nood voor de klas willen en kunnen staan en over een onderwijsbevoegdheid beschikken. In deze tijd is het extra lastig om ervoor te zorgen dat er voor elke klas een leerkracht staat, vanwege ziekte en het gebrek aan invallers. Mocht het zover komen dat we door te weinig personeel de school moeten sluiten, doen we graag een beroep op u, zodat de school toch open kan blijven. Mocht u hieraan willen en kunnen bijdragen dan graag een berichtje naar directie@esvede.nl

Het enige echte ESV pepernotenrecept!

Vanwege de corona-regels hebben we besloten dit jaar op school geen pepernoten te bakken. Maar nu de Sint bijna in het land is willen we jullie de kans niet ontnemen om de overheerlijke ESV pepernoten nu zelf thuis te bakken! Ga lekker aan de slag en eet smakelijk! Veel plezier!

Het recept voor 10 personen

150 gram plantaardige margarine

125 gram bruine basterdsuiker

10 gram speculaaskruiden

250 gram zelfrijzend bakmeel

4 eetlepels melk/water

Een snufje zout

Nodig

Bakpapier en oven

Bereiden

Verwarm de oven voor op 160 C.

Kneed de margarine, de suiker, de speculaaskruiden, het zelfrijzend bakmeel en zout, naar smaak, goed door elkaar.

Voeg lepel voor lepel de melk/water aan het deeg toe, zodat het een lekker soepel deeg wordt.

Bekleed de bakplaat met bakpapier.

Maak van het deeg kleine balletjes, leg ze op de bakplaat en druk ze iets plat.

Bak ze in de oven in 15-20 minuten gaar.

Praktische tips voor het bakken

1. De dichte bakplaten geven de warmte binnen de oven mogelijk wat ongelijk door, dan is de bovenkant zwart en de onderkant niet gaar. Handiger is het om op het rooster te bakken. Met het bakpapier eronder vallen de pepernoten er niet doorheen.
  2. Zorg ervoor dat de boter op kamertemperatuur is als u gaat kneden. Leg het ongeveer een uur van tevoren buiten de koelkast.

Mede namens het team een fijne week gewenst.

Martin Roes

directie@esvede.nl