Weekbrief 20: schooljaar 2020-2021

Weer allemaal naar school

De afgelopen week mochten alle leerlingen weer naar school. Leerlingen en teamleden moesten even schakelen naar goed gevulde leslokalen en leerlingen moesten wat vaker op hun beurt wachten dan thuis. Gelukkig is het iedereen gelukt om veilig op school te komen maandag. De winterse week werd afgesloten met lekker spelen in de sneeuw en het drinken van warme chocolademelk. Op naar de volgende schoolweek.

Herinnering belangrijke data

• Aanstaande vrijdag 19 februari zijn alle leerlingen de gehele dag vrij i.v.m. de start van de voorjaarsvakantie.
  • Woensdag 10 maart staat een studiedag gepland en zijn alle leerlingen ook vrij.

Corona update

Maandag 1 februari is de school gesloten geweest i.v.m. een coronabesmetting. De GGD heeft de ESV goed begeleid in het gehele proces waardoor er snel gehandeld kon worden. We zijn blij dat na bron en contactonderzoek het bij deze ene besmetting is gebleven bij ons op school.

Het brengen van de leerlingen is de afgelopen week goed verlopen, waarvoor onze dank. Bij het halen van de leerlingen zien we graag dat alle ouders op het plein wachten met voldoende afstand (1,5 meter). De stoep en de toegangspaden dienen vrij te blijven om alle leerlingen te kunnen laten passeren met hun ouders. Ook het zoeken naar een geschikte parkeerplek voor auto’s blijft een uitdaging. Wilt u niet aan de kant van de school parkeren, dus ook niet heel even. Zo zorgen we er met elkaar voor dat onze leerlingen veilig van en naar school kunnen komen.

Leerlingenraad ESV

De leerlingenraad komt aanstaande woensdag 17 februari om 12.30 u weer bij elkaar op school voor overleg.

Mede namens het team een fijne week gewenst,

Martin Roes

directie@esvede.nl