Weekbrief 23: Schooljaar 2020 – 2021

Vacature voor de Ledenraad ESV, aandachtsgebied financiën.

Met ingang van het komende schooljaar is er een vacature in de Ledenraad ESV. Zoals we zelf zeggen, de mooiste vrijwilligersfunctie binnen de ESV!

De Ledenraad bestaat uit 3 leden, deze zijn Hester van der Velde (Onderwijskundige zaken), John Scherrenburg (Financiën) en Hans Hoogendoorn (HRM aangelegenheden). In verband met het aftreden van Hans zijn wij op zoek naar een nieuw lid. Door een herordening van de aandachtsgebieden zoeken we specifiek een ouder met affiniteit voor financiën. Wil jij je graag inzetten voor de ESV en betrokken zijn bij de onderwijs instelling van de kinderen, maar heb je beperkte beschikbaarheid? Juist dan is de Ledenraad bij uitstek geschikt! De jaarlijkse inzet betreft 3 tot 5 overleg momenten en daarnaast de Algemene Leden Vergadering.

Wat is het doel van de Ledenraad? Deze heeft expertise op het gebied van onderwijs, HRM en financiën en houdt toezicht op de uitvoering van de taken van én de uitoefening van de bevoegdheden van het bestuur. Dit betreft o.a. het beoordelen van de begroting, investeringen, het jaarverslag en schoolplan. Daarnaast kan de Ledenraad gevraagd en ongevraagd advies geven aan het bestuur en functioneert voor hen als klankbord.

Spreekt je dit aan, dan nodigen we je van harte uit voor een kennismakingsgesprek. Geef hiervoor je interesse aan bij Martin Roes, directeur (directie@esvede.nl) of jouw collega LR leden voor het komende jaar John (jsgm@hotmail.nl) of Hester (hesvandervelde@gmail.com). Dan zullen wij contact met je opnemen. Het nieuwe LR-lid zal worden benoemd in de komende ALV.

We kijken naar je uit,

Hester, John en Hans

Oudergesprekken

De groepsleerkrachten hebben via Parro laten weten welke tijden er beschikbaar zijn voor de oudergesprekken. Heeft u nog geen afspraak gemaakt, dit kan nog t/m aanstaande maandag 15 maart. Na 17.00 u is het niet meer mogelijk om in te tekenen voor de gesprekken. Heeft u geen uitnodiging ontvangen, neem dan even contact op met de groepsleerkracht van uw kind.

Corona update

Vier medewerkers van BSO De Thuisclub verzorgen vanaf deze week de tussenschoolse opvang in de groepen. De leerlingen van groep 5 t/m 8 hebben van 12.00-12.30 u de mogelijkheid om buiten te spelen en aansluitend de leerlingen van groep 1 t/m 4. Bij slecht weer eten de TSO medewerkers met de leerlingen in de groep. Deze constructie blijft tot 1 april.

Op dit moment hebben we gelukkig niet te maken met nieuwe besmettingen onder leerlingen en of teamleden. Twijfelt u of uw kind wel of niet naar school mag komen, maak dan gebruik van de beslisboom op onze website of neem contact op met school via 0318-615959.

De gymlessen van Minke voor groep 3 t/m 8 worden bij mindere weersomstandigheden gegeven in de sporthal aan de Wulplaan. Ook bij deze lessen houden we de coronamaatregelen goed in de gaten.

maandag 22 maartrapporten groep 1 t/m 7 gaan mee
maandag 22 maart t/m woensdag 31 maartoudergesprekken groep 1 t/m 7
donderdag 1 aprilPaasontbijt (hoe en wat in een volgende weekbrief)
vrijdag 2 april t/m maandag 5 aprilGoede Vrijdag en paasweekend, alle leerlingen zijn vrij