Weekbrief 26: Schooljaar 2021-2022

Corona update
We zijn blij dat we in de groepen tot nu toe geen problemen hebben ondervonden wat betreft coronabesmettingen. Tot nu toe hebben alle groepen gelukkig nog onderwijs gekregen op school. Er wordt goed gebruik gemaakt van de beslisboom en bij twijfel  wordt er overlegd met school. We horen dat er veel wordt getest vanwege besmettingen in de priv√©sfeer en worden graag door jullie op de hoogte gehouden om snel te kunnen handelen indien nodig.

Woensdag = waterdag
In groep 7 wordt er al een tijd bijgehouden hoeveel kinderen er op woensdag water drinken tijdens onze waterdag. Wat een mooi resultaat hebben zij behaald!

Nationale Buitenlesdag
Op 13 april staat er een Nationale Buitenlesdag gepland.
Als school doen wij hier graag aan mee! Op onderstaande link vindt u verdere informatie over de Nationale Buitenlesdag.

Leerlingenraad
Komende woensdag 7 april heeft de leerlingenraad weer een vergadering.
Vorige keer hebben we het vooral gehad over het thuiswerk in de Corona-lockdown, de Nieuwsflits die we heel graag willen houden omdat het zo leuk was en het buitenterrein.
Op 7 april is meester Robert er ook bij, hij zit in de “Plein/ tuincommissie”  en wil graag horen wat onze meedenkplannen zijn. Over een paar jaar bestaat de school honderd jaar en dan moet alles er ook buiten tip-top uitzien! Ook gaan we praten over een goed doel. We kregen al een heel goed idee doorgegeven en wie weet houden we nog tijd over voor de Nieuwsflits!

Engelse dag/ Healthy Food
De Engelse dag op 15 april staat in het teken van Healthy Food. De kinderen zijn hier al druk mee bezig! Het project is een aftrap om op de ESV meer aandacht te besteden aan gezonde voeding/ lunch/ traktatiebeleid.
In april staat een volgend overleg gepland met de gemeente Ede over hoe wij hier als school aandacht aan kunnen besteden.
Verder informatie hierover volgt nog.

Even voorstellen
Hoi,
Mijn naam is Jasper Hendriksen ik ben 18 jaar oud en ik woon in Ede. Sinds 2019 volg ik de opleiding ALO op de Hogeschool van Arnhem/Nijmegen in Nijmegen en ik heb het hier erg naar mijn zin. Ik heb heel mijn leven gevoetbald bij DTS Ede, tot afgelopen zomer. Tegenwoordig sport ik bij Tesqua met een paar vrienden. Ik kijk er naar uit om aankomend halfjaar op de maandag stage te lopen bij SportService Ede en de ESV.

Vrijdag 2 april t/met maandag 5 aprilGoede vrijdag en paasweekend, alle leerlingen zijn vrij
Dinsdag 13 aprilNationale Buitenlesdag
Donderdag 15 aprilEngelse dag en Showtime voor de leerlingen
Dinsdag 20 april t/m donderdag 22 aprilcentrale eindtoets voor de leerlingen uit groep 8