Weekbrief 37: Schooljaar 2020 – 2021

Kunstverkoop en sponsorloop voor Stichting Hartekind!
In de Ede Stad is een artikel geplaatst over de kunstverkoop en sponsorloop voor Stichting Hartekind! Via onderstaande link komt u bij het betreffende artikel.

Formatie
Door het vertrek van meester Robert is gekeken hoe we de vrijgekomen formatie konden invullen. We zijn blij dat juf Krista Smidt de gehele week m.u.v. de woensdag de leerlingen uit groep 6 les gaat geven. Op de woensdag zal Silvia Zaaijer onze 6e groepers lesgeven. Silvia werkt tot de zomervakantie op een Jenaplanschool in Driebergen in groep 6,7,8 en heeft afgelopen week een proefles gegeven aan de leerlingen van groep 6. Verder zal zij op maandag en dinsdag als extra ondersteuning in groep 7 aanwezig zijn naast meester Sander. Hieronder stelt juf SIlvia zich even kort voor.

Even voorstellen
Ik ben Silvia Zaaijer, 30 jaar en woon in Ede. Zelf heb ik als kind op de Edese Schoolvereniging gezeten, heb ik er stage gelopen en ingevallen en nu mag ik het team aanvullen. Ik woon samen met mijn vriend Mark en ons zoontje Milo. Ik vind het erg leuk om te lezen en in de tuin bezig te zijn. Verder ben ik sportief, ik vind het leuk om te hardlopen en ik sport ook bij Crossfit Ede. Na de zomervakantie ben ik er op maandag, dinsdag, in groep 7 en woensdag in groep 6.
Ik heb erg veel zin om te starten!

Nieuwe bestuurssamenstelling
Tijdens de afgelopen algemene ledenvergadering hebben we afscheid genomen van drie bestuursleden Yvonne, Tjitske en Hilgard. De bestuursleden zijn bedankt voor hun inzet van de afgelopen drie jaren. Verder is er tijdens de ALV afscheid genomen van Hans als lid van de ledenraad, Hans verlaat de LR, omdat zijn jongste zoon dit jaar ook de ESV verlaat en dan zijn termijn als LR lid afloopt. We zijn blij dat Manon (penningmeester) en Suzanne (algemeen lid) zijn toegetreden zijn tot het bestuur en dat Rianne de taak van Yvonne heeft overgenomen als voorzitter van het bestuur. W wensen onze nieuwe nieuwe bestuursleden veel plezier en werkvreugde de komende jaren.

Even voorstellen: Nieuw lid Medezeggenschapsraad

Wij kunnen mededelen dat vanaf juni de oudergeleding van de MR wordt versterkt met Marlies Overbeeke. Zij volgt hiermee Monique Schipper op. Marlies is moeder van Jesper uit groep 4 en Luca uit groep 2 en in het dagelijks leven werkzaam bij FrieslandCampina, waar zij verantwoordelijk is voor strategie en duurzaamheid. De afgelopen twee jaar heeft Marlies zich met plezier als klassenouder van de Olifantjes ingezet en maakt nu een overstap vanuit de OR naar de MR. We wensen Marlies een fijne MR-periode.

ESV Circusdag

Op woensdag 7 juli is het zo ver! De jaarlijkse juffen en meesterdag die deze keer in het teken staat van Circus en het afscheid van juf Cunera.  Circus Tadaa komt deze dag op bezoek en gaat er samen met de kinderen een spetterende dag van maken!

Voor deze dag zijn de volgende dingen belangrijk om te weten:

• Voor deze dag is veel hulp van ouders nodig. Heeft u zich al opgegeven bij de klassenouders?! We kunnen nog hulp gebruiken!
  • De kinderen komen op de normale tijd naar school en verzamelen in de klas. Kom op tijd want het programma begint echt om 8.30 uur.
  • Het is handig als de kinderen makkelijk zittende (sport)kleding aan hebben en gym- of sportschoenen.
  • Tussendoor is er een pauze van een half uur in de eigen klas. De kinderen nemen zelf eten/drinken voor in de pauze mee. (let op de dag duurt tot 13.00 uur dus wellicht is wat extra eten handig!)
  • Om 12.00 uur begint de voorstelling waar u als ouder(s), opa’s en oma’s ook van harte bij bent uitgenodigd! Om 11.50 uur gaan de hekken open en mag u gaan staan/zitten in het gras of op het pad bij de kleuters (er zijn geen stoelen, zelf meenemen mag). De voorstelling is op het terrein van groep 7. Denkt u aan de 1,5 meter afstand?!
  • De voorstelling is om 13.00 uur afgelopen waarna de kinderen nog even naar de eigen klas gaan. Vervolgens mogen ze mee naar huis.
  • Zonder bericht kan deze feestelijke dag buiten plaatsvinden op ons terrein. Als het weer niet goed genoeg is verplaatsen we deze dag naar de Peppel. De kinderen verzamelen dan in Sporthal de Peppel. Bij de ingang worden de kinderen opgevangen. Graag bij de ingang ook afscheid nemen van uw kind. Op dit moment zijn we nog in overleg met Sporthal de Peppel om te kijken hoeveel ouders we op de tribune mogen plaatsen. In ieder geval 1 ouder per kind maar we hopen natuurlijk op meer publiek. Als deze dag verplaatst wordt naar Sporthal de Peppel ontvangt u op dinsdag 6 juli een bericht via Parro. Als u dus niets hoort verzamelen we gewoon op school.

Kleuterlezen

Volgende week mogen de kinderen uit groep 6 gelukkig nog een keer kleuterlezen.
De kinderen hebben er heel veel zin in!

Trakteren

Tot de zomervakantie laten we de jarigen nog niet langs de verschillende groepen gaan.
Dit pakken we na de vakantie weer op.

Woensdag Waterdag
Woensdag 7 juli Juffen en meesterdag, let op eindtijd 13.00 uur i.p.v. 12.30 uur
Woensdag 14 juli Afscheidsavond groep 8
Donderdag 15 juli Rapporten mee