Weekbrief 19, schooljaar 2021-2022

Corona update

In de afgelopen maanden heeft corona een groot stempel gedrukt op de leerlingen, teamleden en ouders van onze school. Er zijn veel kinderen ziek geweest en/of thuisgebleven in verband met quarantaine. Sommige kinderen zaten zelfs meerdere keren thuis. We realiseren ons dat dit opnieuw weer veel gevraagd heeft van iedereen. Op school moest er continu geschakeld worden tussen de leerlingen in de groepen en de leerlingen thuis en in combinatie met het aantal besmettingen binnen het team was dit een pittige klus. Net als de meeste scholen in Nederland hebben we de afgelopen weken een paar groepen naar huis gestuurd, omdat we de organisatie niet rond kregen. Gelukkig hebben we veel collega’s die een extra stapje willen zetten om de school open te kunnen houden. Een team om trots op te zijn!!

Gisteravond heeft minister Kuipers versoepelingen aangekondigd die ingaan per 18 februari en 25 februari. Hieronder de versoepelingen voor het onderwijs. De basisregels blijven gelden in het onderwijs. Dat betekent handen wassen, hoesten en niezen in de elleboog, geen handen schudden, met klachten testen en thuisblijven na een positieve test. Daarnaast blijft het dringende advies om twee keer per week een preventieve zelftest te doen van kracht voor het onderwijspersoneel en leerlingen in de groepen 6, 7 en 8.

Versoepelingen per 18 februari

• De leerlingen mogen in de school en tijdens de pauzes weer door elkaar spelen en samen werken
  • Ouders/ verzorgers en andere externen mogen met een mondkapje en op 1,5 meter de school weer in.

Versoepelingen na de voorjaarsvakantie

• De mondkpjesplicht vervalt. Hierdoor hoeven leerlingen van groep 6, 7, 8 en medewerkers geen mondkapje meer te dragen.
  • Afstand houden van elkaar is niet meer nodig.

Showtime

De geplande showtime voor de voorjaarsvakantie wordt verplaats. We zoeken nog naar een geschikte datum.

Verkeersveiligheid

Wanneer u met de auto uw kind komt halen en/of brengen, willen we u graag verzoeken om dan de auto alleen te parkeren aan de kant van de spoorlijn, in één van de zijstraten en hierbij rekening te houden, dat onze buren hun eigen terrein kunnen verlaten. Ook is er volop parkeergelegenheid bij ‘’Ons Huis’’ aan de overkant van de spoorwegovergang. Daarbij is er afgesproken om via de Tolhuislaan de Zuidelijke Spoorstraat in te rijden met de auto. Hierdoor ontstaat er een veiligere situatie voor alle verkeersdeelnemers en worden er geen kinderen klem gereden door passerende auto’s. We zouden het dan ook erg op prijs stellen als we hier met zijn allen om denken. Goed om ook opa’s en oma’s of andere familieleden instructies te geven als zij hun kleinkinderen komen halen.

Bewegen is belangrijk

Hallo allemaal. Je hebt me vast al wel eens gezien op de school. Ik ben Minke, vakleerkracht bewegingsonderwijs
van Gymonderwijs de Vallei. Ik ben erg blij dat de school kiest voor professionele gymlessen. Goed en
gevarieerd bewegen is enorm belangrijk. Je wordt er niet alleen fitter van, je zit ook lekkerder in je
vel, je kunt je energie kwijt, je ontdekt je talenten en het helpt zelfs om beter te worden in taal,
rekenen of andere vakken op school. Maar het allerbelangrijkste, sporten en bewegen is gewoon
ontzettend leuk. Ik kan uit eigen ervaring spreken. Door van jongs af aan veel en gevarieerd te bewegen ontdekte ik
dat ik volleybal erg leuk vind. Door heel veel uit te proberen en te ontdekken heb ik mijn talent
gevonden. Dat is ook waar ik aan mee wil helpen in de gymles. Alles laten ervaren en proberen, er
een toffe gymles van maken. Je mag de komende tijd vrijwel maandelijks een berichtje van mij verwachten. Elke keer komt een
ander onderwerp aan bod, ik geef een beweegtip en een opdracht waarvan ik hoop dat iedereen natuurlijk meedoet.

Groetjes, Minke

TIP:
Wist je dat je voornamelijk bezig bent met de grove motoriek in de gymles, maar dat de fijne
motoriek net zo belangrijk is. Dit doe je bijvoorbeeld door te tafeltennissen, te schrijven met een
pen, een bladzijde van een boek om te slaan of door te knutselen.

Opdracht:
Nu ga jij aan de slag met je fijne motoriek! Knutsel jouw favoriete sportattribuut/voorwerp. Zet er
ergens je naam, groep en naam van de school op. Neem jouw knutselwerk in de week van maandag
21 t/m vrijdag 25 februari mee naar de gymles.
Samen met al mijn collega’s verzamelen we alle knutselwerken op alle scholen waar we les geven.
Via loting wordt één winnaar getrokken op maandag 28 februari. Die wint het sportattribuut dat
geknutseld is in het echt. Dus: ga aan de slag en zorg dat je je knutselwerk op tijd meeneemt naar de
gymles. Wie weet ben jij de winnaar!

AGENDA

vrijdag 25 februari t/m 6 maart Voorjaarsvakantie (vrijdag 25 februari zijn alle leerlingen al vrij)
woensdag 16 maart studiedag team (BHV training), alle leerlingen zijn vrij
maandag 21 maart schoolfotograaf