Weekbrief 23, schooljaar 2021-2022

Schoolreisje

Maandag 20 juni 2022 staat het schoolreisje voor alle groepen gepland. Dit jaar gaan we met de leerlingen uit groep 1 t/m 7 naar de Efteling. Vanuit de leerkrachten krijgt u t.z.t. via Parro extra informatie.

Gymonderwijs De Vallei

Niet alleen veel bewegen, ook goed eten houdt je gezond.

Hoi allemaal! Deze week gaat mijn stukje over voeding. Gezonde voeding is namelijk heel erg belangrijk. Weet jij waarom? Ik zal het je vertellen. Als je gezond eet, is de kans kleiner om ziek te worden. Ook krijg je de voedingsstoffen binnen die je lichaam nodig heeft.

Je lichaam heeft de hele dag energie nodig. Energie gebruik je namelijk tijdens het bewegen, ademen, slapen maar ook tijdens het nadenken. Deze energie haalt je lichaam uit voeding. Wat is nu gezond eten? Eet jij veel groente, fruit, volkoren graanproducten, bonen en noten? Drink je vooral kraanwater? En neem je niet te veel snoep, snacks of frisdrank? Dan eet je best gezond. Daarnaast is het ook belangrijk om veel te variëren. Op deze manier krijg je veel verschillende voedingstoffen binnen en kom je niet te kort.

Tip van de maand

Heb je weinig energie? Pak dan een banaan voordat je gaat bewegen. Een banaan zorgt er namelijk voor dat je extra energie krijgt. In bananen zitten veel fruitsuikers. Je lichaam zet deze suiker snel om naar energie. Daarnaast is een banaan ook nog eens gezond. Er zitten veel vitamines in. Ben je dus een beetje moe of heb je weinig energie voor het bewegen neem dan ongeveer een half uur van tevoren een banaan!

Opdracht

De opdracht gaat deze keer ook over gezonde voeding. Maak, of laat je ouders een originele (grappig/gek/creatief) foto maken met zoveel mogelijk gezonde producten erop. Het zou leuk zijn als jij daar natuurlijk ook op staat. Laat je ouders die foto in een openbaar bericht plaatsen op hun eigen insta of Facebookaccount en tag daarin @sportserviceede op uiterlijk maandag 4 april. Uit alle inzendingen wordt één winnaar geloot. Die krijgt een sportpakket voor de hele klas!

Winnaars knutselen sportattribuut

In de nieuwsbrief van februari vroegen we je om je favoriete sportattribuut te knutselen. Dat hebben we geweten. Mijn collega’s en ik hebben ruim 250 knutselwerken ontvangen! Wat fantastisch! Maandag 28 februari heeft SAM op originele wijze de drie winnaars bekend gemaakt. Wil jij weten of jij gewonnen hebt? Kijk meteen de video op: https://bit.ly/knutselwinnaars

Vacature MR

Beste ouders,

Voor het komende schooljaar zijn wij op zoek naar een nieuw MR lid.

Wat is de MR?

Iedere school heeft een Medezeggenschapsraad (MR). De MR praat over allerlei onderwerpen die met onze school en het onderwijs te maken hebben. Samen verbeteren we de kwaliteit van het onderwijs, de voorzieningen in het gebouw en de arbeidsomstandigheden. De MR is daarmee iets anders dan de OR, die het team ondersteuning biedt bij allerlei activiteiten op school. De leden van de MR worden gekozen voor een termijn van 3 jaar en bestaan uit ouders en teamgeleding. Op de ESV bestaat de MR uit 3 ouders en 3 personeelsleden.

Welke bevoegdheden heeft de MR?

Een school kan niet zonder een MR. Bij veel beslissingen die het bestuur moet nemen is men verplicht eerst ouders en medewerkers te raadplegen. Dit is geregeld via de MR en conform de Wet Medezeggenschap op Scholen (WMS).

Kom je zitting nemen in de MR?

Laat het ons weten als je ons wil komen versterken!  Wil je eerst eens een vergadering bijwonen of heb je vragen voor ons, laat het ons weten. Je bent van harte welkom!

Met vriendelijke groet,

Marjorie Beumer, Jael Boekhorst, Anne-Marie van Kuik, Marlies Franken, Leendert Taal en Mascha Regtien.

Schoolvoetbal Op 30 maart begint het schoolvoetbal voor groep 8 weer. Het zou ontzettend leuk zijn voor de kinderen als er ook ouders komen kijken bij het voetbaltoernooi. Zien we jullie ook bij de velden van Fortissimo komende week?

Vriendjes/vriendinnetjes-dag bij MHC Ede

vrijdag 25 maart Engelse dag, thema water
donderdag 14 april Paasontbijt/ Showtime
vrijdag 15 april t/m maandag 18 april Goede Vrijdag en Pasen, alle leerlingen zijn vrij