Weekbrief 23 2023-2024

Stagiaire PABO CHE, groep 4,

Mijn naam is Frédérique Peet. Ik woon sinds 2020 in Ede, samen met mijn kat Toby en mijn

(nieuwe) asielpoes Juice. In 2010 ben ik gestart met de lerarenopleiding Nederlands en sinds 2013 werk ik in het onderwijs. Eerst in het mbo en de laatste twee jaar in het voortgezet onderwijs. In februari start ik met de PABO op de CHE. Ik kijk uit naar (meer) verbinding met de leerlingen, meer speelsheid en meer uitdaging voor mezelf qua te geven vakken. Ik start maandag 12 februari in groep 4. Graag tot snel allemaal!

Informatieavond “Gezonde School”

Wij nodigen u van harte uit voor een inspirerende informatieavond over gezonde 10-uurtjes en traktaties. Deze avond wordt georganiseerd in het kader van het project De Gezonde School, waar wij het vorig schooljaar mee zijn gestart.

De avond is op woensdag 6 maart om 19.30 uur in de hal van de bovenbouw. Tijdens de avond zullen gezonde voeding en tussendoortjes voor kinderen centraal staan.

Om 19.30 uur  wordt u ontvangen met koffie, thee en een lekkere, gezonde snack. Door ons deze avond te focussen op het 10-uurtje en gezonde traktaties willen we de gezonde leefstijl van onze school versterken. Met de gezonde snack hopen we u deze avond te inspireren.   Om 20:00 uur zal voedingsdeskundige Tessa van Hal in haar presentatie de basisprincipes van gezonde voeding toelichten en informatie geven over evenwichtige voeding, voedselgroepen en portiecontrole. Daarnaast zal ze veelvoorkomende voedingsmythes bespreken en feitelijke informatie presenteren.

Uw betrokkenheid is cruciaal, daarom hebben we een Q&A-sessie gepland waar u vragen kunt stellen en ervaringen kunt delen. Zo kunnen we elkaar helpen meer inzicht te krijgen in de mogelijkheden voor onze kinderen en de school. We geloven dat gezonde voeding bijdraagt aan een gezond lichaam, een gezonde geest en betere schoolprestaties. Samen met de leerlingenraad, het team en de deskundige hulp van Tessa van Hal, hopen we ouders en leerlingen te inspireren om gezonde keuzes te maken.

In de parro app vindt u de link waarmee u zich kunt aanmelden voor deze avond.

We zien u graag op woensdag 6 maart om 19:30 uur in de hal van de bovenbouw.

Verwachte eindtijd: 21.30 uur

Team ESV/ werkgroep Gezonde School

Letterfeest groep 3

Dinsdag 23 januari hebben we in groep 3 het Letterfeest gevierd. In de ochtend hebben we verschillende spelletjes gedaan en buiten zijn de kinderen op zoek gegaan naar letters zodat ze daar een zin mee konden maken. We hebben Letterbingo gespeeld. In de middag was het tijd voor de uitreiking van het Letterdiploma. Een officieel moment waarbij elk kind op het podium zijn of haar Letterdiploma in ontvangst nam en daar lekkere letterkoekjes bij kreeg.

We zijn ontzettend trots op alle kinderen van groep 3, iedereen kan nu LEZEN!

Geen stroom

Op 8 februari zal Liander in deze buurt onderhoudswerkzaamheden uitvoeren. Ergens tussen 08.00 en 13.00 uur zal de school tijdelijk zonder stroom komen te zitten. De school zal dan tijdelijk telefonisch niet bereikbaar zijn. De leerkrachten houden in hun lessen rekening met de stroomuitval.

Ontruimingsoefening

Op 6 februari heeft er in de middag een ontruimingsoefening plaatsgevonden. De ontruiming is voorspoedig verlopen. Er worden per jaar drie ontruimingsoefeningen georganiseerd zodat iedereen goed weet wat hij/zij moet doen tijdens een ontruiming.

Link naar een flyers van de:

SAM Sportweek Voorjaar voor kinderen van 7 t/m 12 jaar

SAM Ouder & Kind Beweegfeest voor kinderen van 2 t/m 6 jaar