ESV … leren van en met elkaar

De ESV is toegankelijk voor iedereen! We zijn een kleinschalige vereniging met actieve betrokkenheid van ouders. We zetten in op talentontwikkeling van leerlingen en leerkrachten. Hierdoor zijn we in staat onze leerlingen maximaal te laten groeien en voor te bereiden op toekomstige ontwikkelingen. We leren kinderen actief samenwerken en respectvol omgaan met elkaar. Dit alles doen we binnen een veilige, uitdagende en groene omgeving.

Onze slogan is: ESV….leren van en met elkaar

Wij zijn:
* hulpvaardig, respectvol, transparant, persoonlijk, toegankelijk, proactief, betrokken, betrouwbaar
* we geven kwalitatief goed onderwijs en werken samen

Waar is onze school trots op?

• Op onze school voelen leerlingen zich veilig
  • Op onze school kennen we elkaar
  • Op onze school krijgen de leerlingen een goede basis voor hun toekomst
  • Op onze school werken we met peer mediators
  • Op onze school laten leerlingen zich horen tijdens bij de leerlingenraad
  • Op onze school werken leerlingen uit verschillende groepen samen
  • Onze school werkt met vakleerkrachten

Waar staat onze school nu?

Met elkaar hebben we afgesproken wat we over vier jaar willen bereiken. Ons schoolplan geeft hierbij richting. Hoe en wanneer we onze doelen willen bereiken, hebben we opgenomen in onze jaarplannen. De jaarplannen zijn samengevat in een poster. Deze poster is op diverse plekken terug te vinden in de school en op onze site.

Hieronder kunt u, in hoofdlijnen, lezen wat we over vier jaar o.a. willen bereiken:

• Op onze school is er een duidelijke doorgaande lijn. Afspraken zijn vastgelegd in kwaliteitskaarten.
  • Op onze school geven wij effectieve lessen waarbij de betrokkenheid van de leerlingen hoog is. Kinderen weten wat ze leren en waarom ze dat leren.
  • Op onze school helpen wij leerlingen een dieper tekstbegrip te ontwikkelen. Samen met een expert zorgen wij voor effectief en inspirerend (begrijpend) leesonderwijs.
  • Op onze school verzorgen wij doelgericht rekenonderwijs dat aansluit op het niveau wat je van onze leerlingpopulatie zou mogen verwachten.
  • Op onze school hebben we de ontwikkeling van onze leerlingen goed in beeld en sluiten we aan bij de onderwijsbehoefte van de leerlingen;
  • Op onze school omarmen we de groene omgeving en zetten we in op duurzaamheid;
  • Op onze school bieden we een veilige sociaal emotionele omgeving, waarin je fouten mag maken;
  • Op onze school stimuleren we actieve deelname aan de maatschappij.