Weekbrief 5 2024-2025

In deze weekbrief zullen de volgende punten worden behandeld:

-FIlmpje gymmeester Syb

-Overleg TSO leerkrachten
-MR

-Nationale Waterdag

-Nieuwsbericht van Sportservice De Vallei

-Agenda

Filmpje gymmeester Syb

Klik hier voor het filmpje

Overleg TSO – leerkrachten

Onlangs heeft er een overleg plaatsgevonden tussen onze leerkrachten en de medewerkers van de TussenSchoolse Opvang (TSO). Wij vinden het belangrijk om goed contact te houden tussen deze twee groepen om de continuïteit en kwaliteit van de tussenschoolse opvang en begeleiding van uw kinderen te waarborgen.

Tijdens het overleg hebben we de punten en suggesties die we van u, de ouders, hebben ontvangen besproken. Bedankt voor uw waardevolle feedback; we hebben deze zorgvuldig meegenomen in onze gesprekken en zullen de nodige verbeteringen doorvoeren.         Mochten er op en/of aanmerkingen zijn dan horen wij dat graag. U kunt ook altijd zelf contact met de Thuisclub opnemen.

Overblijfgids de Thuisclub
Informatie personeel de Thuisclub

MR
De MR heeft de eerste vergadering van het schooljaar gehad. We hebben Anne van Beekhoven verwelkomd als nieuw ouder-lid.
We waren erg blij met de input die we van jullie hebben gekregen tijdens de informatieavond. Deze punten zijn ingebracht in de vergadering en hier zullen we mee verder gaan. Daarnaast zijn de volgende punten zijn ook besproken tijdens de vergadering:
– Eindmeting 23-24
– Werkverdelingsplan team
– Statuut medezeggenschapsraad
– Onderwijsregio
– SOP (Schoolondersteuningsprofiel)
– Begroting
– Jaarplan

Heeft u nog inbreng voor de MR of een vraag? Schroom niet om een van de MR-leden te benaderen. In de volgende nieuwsbrief zal een inhoudelijk stukje komen over de MR. Hierin wordt uitgelegd wat de MR nu precies doet.

Nationale Waterdag op woensdag 25 september

Op de ESV doen we al een aantal jaar mee aan de nationale kraanwaterdag.Dat resulteerde in de Woensdag Waterdag, maar een groot aantal kinderen (en dat aantal groeit nog steeds) drinkt intussen elke dag water.

Voldoende water drinken draagt bij aan een gezonde levensstijl. Nergens ter wereld is de kwaliteit van het drinkwater zo hoog als in Nederland. Om kinderen hiervan bewust te maken en ze te vertellen waarom kraanwater drinken een gezonde en duurzame keuze is, organiseren de tien Nederlandse drinkwaterbedrijven gezamenlijk de Nationale Kraanwaterdag. Daarbij kunnen wij gebruik maken van de educatieve materialen voor alle groepen. Aan de hand van deze lessen ontdekken kinderen waarom kraanwater een gezonde en duurzame keuze is.

Waarom water drinken

Nieuwsbericht van Sportservice De Vallei                                                                               Ben je al bekend met SAM Multisport Kids en Junior die we vanuit Sportservice De Vallei aanbieden aan kinderen van 4 t/m 6 jaar en aan kinderen van 7 t/m 12 jaar?

SAM Multisport Kids en Junior zijn gevarieerde sport- en beweeglessen waarin veel verschillende beweegvormen (lopen, klimmen, klauteren, balanceren, gooien, vangen, mikken, etc.) aan bod komen. Ons doel is om kinderen op een plezierige manier breed motorisch te ontwikkelen en hen kennis te laten maken met zoveel mogelijk sporten! Een andere doelstelling, met name bij de oudste kinderen, is om hen naar een passende sportvereniging te begeleiden.

Omdat wij alleen met professionals werken zijn onze lessen ook zeer geschikt voor kinderen die wat minder plezier in bewegen beleven of voor kinderen die motorisch enige moeite ervaren. Wij kunnen deze kinderen op een plezierige manier helpen en hen ‘onbewust’ bijscholen op het motorisch vlak.

Deze maand gaat er op dinsdag en donderdag een nieuwe reeks lessen van start in Ede.  Ga voor meer informatie, plaatsen, data, tijden en tickets naar:

Agenda 2024-2025
23 t/m 27 september Week tegen het pesten