Weekbrief 6 schooljaar 2022-2023

Kinderboekenweek

Volgende week woensdag 5 oktober is de start van de kinderboekenweek.
De Kinderboekenweek 2022 heeft als thema Gi-ga-groen! De natuur is overal om ons heen en buiten is er van alles te ontdekken en te doen. Net zoals in boeken. Er zijn boeken die kinderen helpen een echte natuurheld te worden, boeken over planten en dieren én boeken met prachtige en spannende avonturen in de natuur.
We luiden de kinderboekenweek in met een leesmarathon voor de groepen 4 t/m 8. We lezen dan allemaal 20 minuten in een zelfgekozen boek. Dit mag ook een boek van thuis zijn. Wij zorgen voor iets lekkers om het leesmoment nog leuker te maken. Daarnaast mag uw kind van thuis iets meenemen waar hij of zij lekker relaxt op kan lezen! Denk hierbij aan: een kussen, zitzak, luchtbedje of een matje. Op deze manier willen we mét elkaar op een leuke manier bezig zijn met lezen. Wij hebben er heel veel zin in!

Boekenavond

Save the date: donderdagavond 13 oktober van 18.30 – 20.00 boekenavond op de ESV.
Boek en Buro zal hierbij aanwezig zijn voor de verkoop van boeken. Ook kan er in elke klas worden gekeken waar de kinderen allemaal aan hebben gewerkt tijdens de Kinderboekenweek.
Leuk weetje: Er is ook een speurtocht! Voor de winnaar is er een leuke prijs te winnen.

Basisschoolkampioenschap Schaken Ede

Na afwezigheid van enkele jaren pakt schaakvereniging De Cirkel het kampioenschap schaken voor leerlingen van de basisscholen in Ede weer op. Wil je meedoen? Klik dan op de volgende link voor meer informatie:  Basisschoolkampioenschap Schaken Ede

Gratis hockey event MHC

Het MHC organiseert een hockey event voor alle kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 12 jaar.
Tijdens dit event kunnen kinderen op een leuke, sportieve en spelende wijze kennis maken met de sport hockey. Klik voor meer informatie op de volgende link: Gratis hockey event MHC

TIPS van de schoolfotograaf

Op dinsdag 4 oktober is de fotograaf weer op de ESV. Voor tips klik op de volgende link: tips van de schoolfotograaf

Woensdag 28 september Start kinderpostzegels