Weekbrief 27 schooljaar 2022-2023

ESV 100 jaar

Op 15 maart vierden we met de hele school het 100-jarig bestaan van de ESV. Het was een groot succes. De kinderen waren feestelijk gekleed en ook het schoolplein en de school waren mooi versierd. Met dank aan Elise van textieldessin. De opening kon vanwege het fantastische weer op het schoolplein worden gehouden. Dit werd verzorgd door de directie, het bestuur, de leerlingenraad en de burgemeester. Ook was de krant en tv aanwezig….de uitzending is terug te zien. Klik hiervoor op deze link.

De sponsorloop opbrengst werd bekend gemaakt. Het grootste deel van de opbrengst, namelijk €4381,95, gaat naar giro 555 voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië. Een deel werd gebruikt voor het oorspronkelijke doel, de tafeltennistafel. De nieuwe tafeltennistafel werd onthuld door de leerlingenraad en de burgemeester.

Natuurlijk was het ook de dag van ‘Heel ESV bakt’. De kinderen kwamen trots op school met hun zelfgemaakte taarten. Ze konden er allemaal iets van proeven. Ook ouders waren welkom voor het eten van een stukje taart. Ondanks de zeer goede opkomst, bleef er nog veel taart over. Dit hebben wij gistermiddag gebracht naar Het Maanderzand en St. Barbara. De mensen waren hier erg blij mee en hebben er heerlijk van gesmuld. We willen nog even alle ouders bedanken die hebben geholpen metbij het aansnijden van alle taarten. Zonder jullie was dit nooit gelukt.

Om de taarten te beoordelen hadden we een echte jury. Deze bestond uit Gerian Peperkamp (de eigenaresse van Taartaholics) en meester Evert. Ze hadden een moeilijke taak, omdat iedereen zo zijn best had gedaan. De uiteindelijke winnaars ontvingen een leuke prijs.

Naast de taartenwedstrijd, konden de kinderen genieten van de geweldige goochelshow van goochelaar Joost. We hebben erg gelachen om de leuke, grappige trucjes.

Ook ontvingen de kinderen een, door de man van Veronica, ontworpen ESV kleurplaat. Deze mag voor de meivakantie worden ingeleverd (voorzien van naam en klas) bij de eigen leerkracht. In de feestweek in mei zullen wij de winnaars bekend maken.

We sloten de dag af met een leuke teamact waarin we honderd jaar teruggingen in de tijd.

Namens het team willen we alle ouders en kinderen bedanken voor de geweldige dag! Laten we er met z’n allen een fijn feestjaar van maken!

Woensdag 22 Maart

Rond half 9 komt Thijs Kaalberg, oud leerling van de ESV, op bezoek met Nuna. Nuna is de zonneauto die hij met zijn mede-studenten aan de TU-Delft heeft ontwikkeld.

Nuna de zonneauto

In het linkje, hierbij geplaatst, is meer hierover te lezen. Thijs en groep 8 hebben zin in de presentatie morgen. We zijn zeer benieuwd en wachten vol spanning af!

Vrijdag 24 maart Studiedag team; alle leerlingen zijn vrij
Vrijdag 7 april Goede vrijdag