2023-10-24 Weekbrief 10

Weekbrief 10 2023-2024

Nieuwe digiborden

In de week voor de herfstvakantie hebben de leeuwen, olifanten en de groepen 3, 5, 7 en 8 een nieuw digibord gekregen. De leerkrachten van deze klassen zijn er erg blij mee (en de kinderen ook)!

Studiedag 23 oktober

Op maandag 23 oktober stond er een studiedag op het programma. Deze studiedag stond in het teken van het schoolplan 2024-2027. In dit plan worden de ontwikkelpunten voor de komende jaren beschreven. De volgende bronnen zijn gebruikt om de ontwikkelpunten voor de komende jaren te bepalen:

1. Tevredenheidsonderzoeken
    1. leerlingen
    2. ouders
    3. team
  2. Jaarplan 2023
  3. Schoolplan 2019-2022
  4. Sterkte/zwakte analyse van de school
  5. Onderwijskwaliteit
  6. Vervanging methodes
  7. Onderwijsresultaten

Hoe definiëren we onderwijskwaliteit? Op welke manier hebben we zicht op onderwijskwaliteit? Op welke manier werken we aan de onderwijskwaliteit? Hoe verantwoorden we ons over de onderwijskwaliteit? Zijn vragen die we besproken hebben.

De resultaten van de studiedag worden verwerkt in het schoolplan. Deze gaat vervolgens als concept naar het bestuur en de medezeggenschapsraad. In januari 2024 starten we met de ontwikkelpunten zoals vastgelegd in het schoolplan.

De studiedag werd afgesloten met een teamactiviteit verzorgd door Iris Bakker, onze nieuwe vakdocent gym.

Boekenavond

De boekenavond was drukbezocht en een groot succes. Wij willen iedereen hartelijk bedanken voor de komst. De kinderen hebben vol enthousiasme laten zien waar ze aan gewerkt hebben. Ook werd er fanatiek gepuzzeld tijdens de speurtocht, waarbij in alle klassen goed gespeurd werd. Erg leuk om te zien, goed gedaan allemaal! De winnaars van de speurtocht waren: Sada (groep 3) en Esmee (groep 6). Van harte gefeliciteerd. Zij mogen bij Boek & Buro een mooi boek uitkiezen. Heel veel plezier hiermee!

Kinderboekenweek Engels
Ook met Engels zijn de leerlingen druk bezig geweest met het thema ‘wonen’. In groep 1-4 hebben we het over ‘mijn huis’ gehad, met alle kamers en meubels. In groep 5-6 hebben de leerlingen geleerd over traditionele huizen en ook over heel bijzondere huizen. In groep 7-8 hebben de leerlingen hun huis van de toekomst getekend en hebben ze geschreven over hun eigen huis. Het was een leerzaam project.

27 oktober                        Luizencontrole

20 november                    Dag van het kind