Weekbrief 28 2023-2024

Gymlessen

Vanaf 1 april zal Anne Jacobs op maandag de gymlessen van Bjorn Versteeg gaan overnemen. Bjorn heeft hierdoor meer tijd voor zijn taken als algemeen manager bij Sport Connector. Tot de zomervakantie zijn Syb en Anne de vaste vakdocenten gymnastiek.

Anne zal op twee dagen ook een stagiaire krijgen, die toevallig ook Anne heet. Hieronder stelt deze Anne zich aan u voor:

Hoi, ik ben Anne! Ik ben 14 jaar en ik woon in Scherpenzeel. Ik zit op school op de Meerwaarde in Barneveld. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te bakken! Ook zit ik op hockey en geef ik hockey training! Ik kom op 15 en 22 april meekijken met Anne.

Paasontbijt

Volgende week donderdag 28 maart hebben we op school ons jaarlijkse paasontbijt.
De kinderen uit de groepen 0 tot en met 3 mogen deze ochtend een broodje en een gekookt eitje voor zichzelf meenemen. De kinderen uit de groepen 4 tot en met 8 mogen een broodje voor zichzelf, een gekookt eitje en een broodje voor een ander meenemen.
Het drinken bij het ontbijt wordt door school geregeld. Er hoeft geen bestek meegenomen te worden, alleen een bord met het broodje en een beker voor het drinken. Het eten en drinken voor het 10 uurtje kan ook gewoon worden meegegeven. We maken er samen een gezellig en lekker ontbijt van!

Koningsspelen

Dit jaar zijn de landelijke Koningsspelen op vrijdag 26 april. Omdat deze dag, vrijdag 26 april, in onze meivakantie valt, komen dit jaar de Koningsspelen op de ESV te vervallen. De laatste vrijdag voor de meivakantie, vrijdag 19 april, zullen we ons met de kleutergroepen en groep 3 richten op allerlei buitenlessen.

Schoolreisje

Het duurt nog even… maar op maandag 10 juni gaan we op schoolreisje met de groepen 1 tot en met 7. De groepen 0,1 en 2 zullen dit jaar naar Schateiland Zeumeren in Voorthuizen gaan. De groepen 3 en 4 gaan dit jaar naar speelpark Oud Valkeveen in Naarden en de groepen 5 en 6 gaan dit jaar naar Duinrell (alleen het attractiepark).
Groep 7 gaat dit jaar voor het eerst wat nieuws en bijzonders uitproberen… Zij gaan een nachtje op ‘proefkamp’ hier in Ede bij scoutingvereniging Pieter Maritz. Daar gaan ze allerlei activiteiten doen in en om de blokhut en in het Edese Bos. Dit om zich alvast voor te bereiden op het groep 8 kamp naar Vlieland.

De verdere informatie over het schoolreisje ontvangt u te zijner tijd. Hulpouders worden geregeld via de leerkracht/OR-ouders. Mochten er al vragen zijn, kunt u altijd bij de leerkracht terecht.

GGD Nieuws: Veel kinderen met de bof

Informatiebrief bof ouders.pdf

De Gezonde School: Undercover Suikermissie

Met ingang van deze week zijn er allerlei wetenswaardigheden te lezen in de weekbrief over voeding. Interessante, leuke en bijzondere weetjes.

Deze week is er een missie aan verbonden: hoeveel suiker is er aan producten toegevoegd en zijn er minder suikerrijke varianten te vinden?

Groep 8 zorgt voor het formulier waarop dit in te vullen is. Dit formulier ligt vrijdag a.s. klaar bij alle groepen.

De Suikermissie

20 maart  studiedag