Weekbrief 32 schooljaar 2022-2023

De oud-ESV dag

Voor de oud-ESV dag zijn we nog op zoek naar 6 opa’s en/of oma’s die een groepje willen begeleiden bij de oud-Hollandse spelletjes in groep 5 of groep 6, van 13.00 uur tot 14.30 uur.

Juf Ilse

Juf Ilse, de leerkracht van groep 3, zit helaas ziek thuis. Christa Immink, IB/RT/bouwcoördinator onderbouw, zal vanaf 10 mei Ilse gaan vervangen. De werkzaamheden die Christa als RT (Remedial Teaching) doet worden overgenomen door Louise. Louise heeft vaker als RT-er werkzaamheden gedaan voor onze school.
We wensen Ilse een spoedig herstel.

Feestweek

Komende week hervatten we het 100-jarig bestaan van de ESV. Aanstaande zaterdag is er een reünie waarbij wij hopen veel oud-collega’s en oud-leerlingen weer te ontmoeten (zie www.esv100.nl om aan te melden) en herinneringen op te halen. Maandag gaan we met de hele school naar het Openluchtmuseum in Arnhem, dinsdag volgen we lessen en doen we spelletjes zoals 100 jaar geleden en woensdag sluiten we af met een vossenjacht.
Wij kijken uit naar mooi weer en hele gezellige dagen!

Vossenjacht woensdag 17 mei

Op de derde dag van de feestweek staat de vossenjacht op het programma. Wat fijn dat er zoveel ouders zich hebben opgegeven om te helpen. De schooltijden van deze dag zijn net zoals een normale woensdag, van 08.30u-12.30u. Het 10 uurtje + drinken moet deze dag gewoon worden meegegeven. Voor de groepen 0 t/m 3 zal de vossenjacht op het schoolplein/Zwarte Laantje plaatsvinden en voor de groepen 4 t/m 8 is de vossenjacht in het centrum van Ede. 08:30u-12:30u, alle kinderen (groep 0 t/m 8) beginnen en eindigen de dag op school. Mocht uw kind het leuk vinden, dan mag uw kind deze dag verkleed naar school komen.

Reehorst

Een aantal van de ESV-kinderen heeft deze week tijdens de Sportolympiade kennisgemaakt met korfbal. We vonden het leuk om te merken dat de kinderen erg enthousiast waren over de sport. We nodigen alle kinderen uit om na de meivakantie drie keer vrijblijvend bij CKV Reehorst ‘45 mee te trainen met een team passend bij hun leeftijd. Een broertje/zusje of vriend/vriendin meenemen mag natuurlijk ook! Of kom eens op zaterdag naar een van de jeugdwedstrijden kijken. Wist u dat kinderen bij ons al vanaf 3 jaar bij de Kangoeroes kunnen oefenen met de bal, rennen en samen spelen? Dat er met gemengde teams wordt gespeeld en het een dynamische maar ook een sociale sport is waar respect tonen naar elkaar vanzelfsprekend is. CKV Reehorst ‘45 organiseert ook buiten de trainingen en wedstrijden veel leuke activiteiten voor jong en oud. Op de ESV zitten in de groepen 7 en 8 al verschillende kinderen die bij CKV Reehorst ‘45 korfballen.

Voor meer informatie of aanmelden voor een training: bel of app naar: 06-18798760 of mail naar jeugdtc@ckvreehorst45.nl. www.ckvreehorst45.nl

Graag tot ziens op onze trainingen!

Centrum voor Jeugd en Gezin

Het Centrum voor Jeugd en Gezin biedt het hele jaar door diverse cursussen, themabijeenkomsten en voorlichtingen voor kinderen, jongeren en ouders aan. Wij doen dit veelal in samenwerking met andere organisaties. In de bijlage vindt u de activiteiten overzichten tot en met de zomervakantie 2023 voor de leeftijd 4-12 jaar. Dit betreft activiteiten voor deze leeftijdsgroep maar ook voor hun ouders. Er kunnen nog activiteiten bij komen die op de website aangevuld zullen worden. Kijk voor het actuele overzicht, meer informatie en aanmelden op: https://www.cjgede.nl/is/over-het-cjg-3/activiteiten

Vrijdag 12 mei Luiscontrole
Maandag 15 mei Openluchtmuseum